امروزه از روش تزریق بوتاکس می توان بسیاری از مشکلات پوستی و زیبایی را برطرف نمود. یکی از اصلی ترین مشکلات در افراد به خصوص با بالا رفتن سن، تغییرات ظاهری منفی در صورت آن ها می باشد که این موضوع سبب می شود افراد به دنبال راهکارهایی برای بازگشت چهره قبلی خود باشند. از جمله تاثیرات منفی ظاهری که عموما در آقایان و بانوان با افزایش سن ایجاد می شود، ایجاد چین و چروک در نواحی پوست زیر چشم است. امروزه با استفاده از روش تزریق بوتاکس زیر چشم می توان این مشکل را برطرف نمود. اما بوتاکس زیر چشم چیست و انجام این روش به چه شکل می باشد؟


تزریق بوتاکس زیر چشم

روش تزریق بوتاکس زیر چشم امروزه به عنوان یکی از رایج ترین و بهترین روش های حذف چین و چروک های پوست زیر چشم می باشد. به جز آن از بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک های بسیاری دیگر از نقاط صورت از جمله اطراف چشم، بین ابروها و همچون پیشانی و.. گزینه مناسبی محسوب می شود. تزریق بوتاکس دارای خواص درمانی از جمله درمان میگرن، جلوگیری از تعریق با تزریق بوتاکس به زیر بغل و... نیز کاربرد دارد.


برای انجام تزریق بوتاکس زیر چشم نیاز به کلینیک معتبر و تخصص پزشک متخصص می باشد. اصلی ترین دلیل این موضوع محلی است که با توجه به نزدیکی به چشم و حساس بودن ناحیه، انجام این کار بایستی توسط یک فرد مجرب انجام گیرد تا از بروز هرگونه حادثه جبران ناپذیر جلوگیری به عمل آید.


پزشک متخصص با استفاده از تزریق بوتاکس به عضلات زیر پوست در این ناحیه می تواند سبب فلج شدن موقتی عضلات شده و این کار سبب از بین رفتن چین و چروک آن ناحیه و جوانسازی پوست خواهد شد. نکته ای که باید به آن توجه شود این است که این روش زیبایی دارای نتایج و ماندگاری دائمی نبوده و پس از مدتی در صورت نیاز می بایست نسبت به تزریق مجدد بوتاکس اقدام نمود.

تزریق بوتاکس زیر چشم


روش انجام تزریق بوتاکس زیر چشم

در صورتی که قصد انجام این روش درمانی را داشته باشید پس از مراجعه به کلینیک زیبایی معتبر و مشورت با پزشک متخصص، میزان و دوز مورد نیاز بوتاکس برای تزریق در محل مشخص در محل تزریق مواد بی حسی موضعی زده می شود. سپس میزان دوز مشخص شده از بوتاکس توسط سرنگ های در محل تزریق می شود. انجام این کار در مدت زمان کوتاهی با توجه به میزان تزریق انجام خواهد شد.


پس از تزریق بوتاکس زیر چشم پزشک متخصص جهت ایجاد نتیجه مطلوب و همچنین عدم هرگونه حساسیت و یا مشکل مراقبت ها و دستورالعمل هایی را به شما یادآوری می نماید تا نتیجه دلخواه متقاضی در سریع ترین زمان ممکن بدون هرگونه مشکل حاصل شود.


آیا تزریق بوتاکس زیر چشم درد دارد؟

همانطور که گفته شد انجام این روش زیبایی به وسیله ماده موضعی بی حس کننده انجام می شود که تا میزان زیادی در حاصل از تزریق به کم می نماید. اما به دلیل وجود پوست نازک و حساس در ناحیه زیر چشم، فرد در هنگام تزریق بوتاکس ممکن است احساس درد خفیفی را تجربه نماید که این موضوع به میزان تحمل درد در فرد بر می گردد.


تزریق بوتاکس زیر چشم تا چه میزان موثر است؟

به طور کلی برای گرفتن بهترین نتیجه بعد از تزریق بوتاکس به هر ناحیه از بدن، فاکتورهای مختلفی می بایست به درستی انجام شود. انتخاب کلینیک و پزشک متخصص در این زمینه، نوع بوتاکس تزریق شده، مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس و... همگی نقش مهمی در نتیجه نهایی تزریق بوتاکس زیر چشم ایفا می کنند. اما در صورت انجام اجرای اصولی تمامی موارد اشاره شده می توان شاهد نتیجه ایده آل و حذف چین و چروک های زیر چشم بود.


انجام این روش زیبایی علاوه بر صاف کردن پوست، موجب کم شدن میزان تیرگی زیر چشم ها و همچنین گودی زیر چشم تا میزان معینی خواهد شد. البته برای این دو موضوع بهتری است از سایر روش های زیبایی استفاده کرد زیرا عملکرد اصلی تزریق بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک ها می باشد.


مزایا و معایب تزریق بوتاکس زیر چشم

هر روش درمانی و زیبایی دارای مزایا و معایبی هستند که فرد بر اساس آن ها می توان اقدام به انجام این روش ها نماید. در حقیقت با بررسی مزایا و معایب تزریق بوتاکس می توان به این نتیجه رسید که در صورت استفاده از دوز مناسب و انجام اصولی این روش درمانی می توان شاهد مزایای بیشتری نسبت به معایب ان بود.

مزایا و معایب تزریق بوتاکس زیر چشم


از مهم ترین مزایای تزریق بوتاکس به زیر چشم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

✔ مطمئن ترین روش جهت از بین بردن چین و چروک های سطحی پوست در زیر چشم

✔ تزریق بوتاکس روش کم تهاجمی محسوب می شود و بر همین اساس ایمنی آن نسبت به سایر روش های زیبایی که به وسیله جراحی انجام می شود بیشتر است

✔ نتیجه اولیه پس از انجام تزریق بوتاکس قابل مشاهده می باشد.

✔ میزان درد در هنگام انجام این روش بسیار کم و ناچیز است.

✔ انجام تزریق بوتاکس زیر چشم در مدت زمان بسیار کوتاهی(حداکثر نیم ساعت) انجام می شود.

✔ دوران نقاهت آسان و بدون دردسر و یا هرگونه ایجاد درد در صورت اجرای درست و اصولی


عوارض و معایب تزریق بوتاکس زیر چشم

یکی از مواردی که هنگام تزریق بوتاکس زیر چشم باید به آن دقت کرد این است که این ناحیه از صورت دارای پوست بسیار حساس و نازکی می باشد و این موضوع در برخی از افراد ممکن است فرد را دچار مشکلاتی نظیر احساس درد بیشتر، ایجاد بی حسی، تورم و یا کبودی در زیر چشم، اختلالات موقتی در باز و بسته کردن چشم ها، احتمال افتادگی پلک، ضعف عضلانی به صورت موقت در ناحیه تزریق بوتاکس و... نماید که البته تمامی موارد اشاره شده در صورت بروز در مدت زمان کوتاهی از بین خواهند رفت.


مشکلات نادری هم ممکن است فرد پس از تزریق بوتاکس دچار آن شود که اصلی ترین دلیل آن عدم اجرای اصولی تزریق بوتاکس زیر چشم و یا استفاده از برند های نا معتبر می باشد. مشکلاتی نظیر ایجاد خونریزی از ناحیه تزریق بوتاکس، عدم تقارن زیر چشم، ایجاد دو بینی و یا سردرد و سرگیجه، اختلال در کنترل ادرار و... همگی جز مواردی هستند که به طور نادر می توان پس از تزریق بوتاکس شاهد آن ها بود.


چه کسانی نمی توانند اقدام به تزریق بوتاکس زیر چشم نمایند؟

اولین و مهم ترین کسانی که انجام این روش برای آن ها ممنوع ست کسانی هستند که زیر 18 سال سن دارند. به طور کلی تزریق بوتاکس زیر 25 سال پیشنهاد عاقلانه ای برای افراد نمی باشد. علاوه بر این افرادی که اقدام به عمل لیزر چشم نموده اند و یا مواجه با بیماری های خود ایمنی و بیماری های پوستی هستند نیز نمی توانند از این روش زیبایی استفاده نمایند. به طور کلی پیش از انجام تزریق بوتاکس پزشک متخصص با بررسی شرایط فرد متقاضی می تواند تشخیص به انجام این کار دهد و به همین دلیل وجود پزشک متخصص جهت بروز هرگونه آسیب جدی برای انجام تزریق بوتاکس زیر چشم امری ضروری محسوب می شود.


مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس زیر چشم شامل چه مواردی می شود؟

1.اجتناب از دراز کشیدن و خوابیدن به منظور عدم جابجایی بوتاکس تزریق شده تا حداقل 4 ساعت پس از تزریق

2.عدم دست زدن یا مالیدن محل تزریق بوتاکس بعد از انجام این روش

3.پرهیز از شستن صورت و حمام تا یک روز پس از تزریق بوتاکس زیر چشم

4.ممنوعیت مصرف الکل و همچنین استعمال دخانیات تا 24 ساعت پس از انجام تزریق

5.جلوگیری از انجام ورزش های سنگین و پر فشار به مدت یک روز بعد از انجام بوتاکس

6.از مصرف هرگونه داروی ضد التهاب بدون مشورت با پزشک متخصص طی یک روز آینده پس از تزریق بوتاکس جلوگیری شود.

مراقبت های پس از تزریق بوتاکس زیر چشم


ماندگاری تزریق بوتاکس زیر چشم چقدر است؟

فاکتورهای مختلفی در میزان ماندگاری تزریق بوتاکس زیر چشم تاثیر دارند که از مهم ترین آن ها می توان به برند و دوز تزریق شده، اجرای صحیح و اصولی توسط پزشک متخصص، انجام کامل مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس، میزان چین و چروک های زیر چشم و عمق آن ها و... اشاره کرد. اگر بخواهیم به طور کلی اقدام به برآورد میزان ماندگاری تزریق بوتاکس زیر چشم نماییم می توان گفته بسته به فرد و موارد اشاره شده انجام این روش بین 4 تا 6 ماه ماندگاری خواهد داشت و پس از آن در صورت نیاز و صلاحدید پزشک متخصص میتوان اقدام به تزریق مجدد نمود.


قیمت تزریق بوتاکس

بر اساس صحبت های انجام شده، قیمت تزریق بوتاکس زیر چشم نیز به مواردی اعم از کلینیک معتبر، تخصص پزشک، برند مورد استفاده، میزان دوز مورد نیاز جهت از بین بردن چین و چروک بستگی دارد و به همین دلیل نمی توان قیمت دقیق و مشخصی برای آن برآورد نمود. اگر قصد انجام تزریق بوتاکس در این ناحیه از صورت خود و یا سایر نواحی از جمله تزریق بوتاکس به پیشانی و... را دارید، جهت اطلاع از هزینه آن می توانید با کارشناسان ما در کلینیک زیبایی تهران بیوتی در ارتباط باشید تا با تعیین نوبت حضوری جهت جلسه مشاوره با پزشک متخصص از هزینه تزریق بوتاکس مطلع گردید.