امروزه با توجه به افزایش اهمیت زیبایی در بین آقایان و بانوان، روش های مختلفی برای جوانسازی و از بین بردن نقص های صورت و بدن به وجود آمده است که می توان بر اساس نیاز و سلیقه از آن ها استفاده کرد. تزریق بوتاکس یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین روش های درمانی برای زیبا سازی می باشد و اصلی ترین دلیل آن موثر بودن، ایمنی بالا و سریع بودن مراحل انجام آن می باشد.


اگر بخواهیم سایر درمان هایی که با استفاده از تزریق بوتاکس می توان انجام داد را کنار بگذاریم و تمرکز را بر روی درمان های زیبایی از طریق این روش قرار دهیم، می توان گفت تخصص این روش زیبایی معطوف به از بین بردن چین و چروک های سطح پوست است که با انجام این کار می توان تا حدود زیادی اقدام به جوانسازی پوست نمود. در این بین رایج ترین روش استفاده از بوتاکس، تزریق در پیشانی و یا اطراف چشم ها می باشد.


در ادامه به معرفی تزریق بوتاکس پیشانی خواهم پرداخت. اما پیش از آن درباره روش زیبایی بوتاکس توضیحات مختصری ارائه خواهیم داد.


بوتاکس چیست؟

اگر به خواهیم به طور مختصر درباره این ماده صحبت کنیم باید بگوییم که بوتاکس ماده ای است که از سم بوتولینوم بدست می آید که به وسیله تزریق آن در زیر سطح پوست می توان عضلات و سیستم عصبی ناحیه تزریق شده را فلج کرد و این کار سبب باز شدن پوست و از بین رفتن چین و چروک سطح آن خواهد شد. گقتنی است که این روش به صورت موقتی می باشد و با گذشت زمان از بین می برد و نیاز به تزریق مجدد در صورت نیاز خواهد داشت. بنابراین افراد با خیال راحت تر می توانند اقدام به انجام آن نمایند.


این ماده به نوبه خود ماده ای خطرناک است اما در صورت تزریق دوز های کنترل شده آن در محل مورد نظر توسط کلینیک معتبر و پزشکان متخصص زیبایی هیچ گونه خطری برای فرد نداشته و بدین وسیله نی توانند اقدام به جوانسازی پوست خود نمایند. از این روش می توان برای بسیاری از نقاط صورت و بدن استفاده کرد. تزریق بوتاکس پیشانی یکی از رایج ترین نقاط در صورت است که با استفاده از آن می توان کلیه چین و چروک های از ناحیه از صورت را از بین برد.

تزریق بوتاکس پیشانی


تزریق بوتاکس پیشانی چگونه است؟

همانطور که گفته شد این روش زیبایی به صورت تزریقی در زیر پوست انجام می شود. ماده تزریقی از سم بوتولینوم بدست آمده که توانایی ایجاد فلج موقت ماهیچه ها در محل تزریق برای قطع سیستم عصبی و در نتیجه از بین رفتن چین و چروک ها را دارد. اصلی ترین نقاطی که در پیشانی با افزایش سن دچار چین و چروک می شود نواحی مرکزی پیشانی( افتادن چروک هایی به صورت افقی)، فاصله بین ابروها و خط هایی است که به صورت عمودی از دو طرف پیشانی به سمت چشم ها می باشد.


با تزریق بوتاکس پیشانی می توان کلیه چین و چروک های مذکور را از بین برد و پوست را به حالت جوانی خود بازگرداند.


میزان خطر بوتاکس پیشانی چقدر است؟

به طور کلی روش تزریق بوتاکس با توجه به سال هایی که مورد استفاده قرار می گیرد جز روش های بی خطر در دنیا محسوب می شود. انجام این روش بدین شکل است که تزریق در روی ماهیچه انجام می شود و نه در لایه های پوستی. به همین علت در صورت اجرای درست و اصولی توسط پزشک متخصص می توان تزریق بوتاکس پیشانی را روش بی خطر دانست.


لازم به ذکر است انجام این روش در کلینیک های غیر معتبر و به وسیله بوتاکس بی کیفیت یا تقلبی احتمال خطر و آسیب های جدی به فرد را افزایش خواهد داد. بناراین اگر قصد انجام تزریق بوتاکس پیشانی را دارید در اولین قدم باید به دنبال کلینیک های زیبایی مطمئن و معتبر باشید.


مزایای تزریق بوتاکس پیشانی

✔ حذف چین و چروک های نواحی پیشانی صورت و جوانسازی

✔ انجام سریع تزریق بوتاکس پیشانی تنها در یک جلسه و سرپایی بودن این روش

✔ تزریق بوتاکس به طور کلی روشی کم تهاجمی می باشد و در صورت اجرای اصولی روشی بی خطر است.

✔ نتیجه کار در همان روز های ابتدایی مشخص خواهد شد و برای رسیدن به نتیجه نهایی نیاز به سپری شدن زمان زیادی نیست

✔ با توجه به سایر روش های زیبایی از جمل انواع عمل ها برای از بین بردن چین و چروک، تزریق بوتاکس پیشانی مقرون به صرفه می باشد.

✔ برگشت پذیری این روش و نیاز به تزریق مجدد آن جز مزایای تزریق بوتاکس پیشانی محسوب می شود تا در صورت عدم رضایت بتوان به حالت سابق برگشت.

✔ مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس پیشانی و بدون دردسر است.

مدت زمان اثر بوتاکس پیشانی چقدر است؟


مدت زمان اثر بوتاکس پیشانی چقدر است؟

تزریق بوتاکس چه در پیشانی و چه در سایر نقاط بعد از گذشت 3 الی 4 ماه از بین خواهد رفت. البته میزان تاثیر بوتاکس به برند و روش انجام آن هم دارد که توسط پزشک متخصص انجام می شود. با پایان اثربخشی تزریق در صورت نیاز می توان مجددا اقدام به تزریق بوتاکس نمود. لازم به ذکر است پس از انجام هر دوره تزریق دوره بعدی تزریق با توجه به افزایش ماندگاری در فواصل طولانی تر انجام خواهد شد.


معایب و عوارض تزریق بوتاکس پیشانی

اگرچه تزریق بوتاکس پیشانی درد زیادی ندارد اما در صورتی که برخی افراد میزان تحمل درد کمی داشته باند، برای تزریق می توان از مواد بی حس کننده موضعی استفاده کرد. مهارت پزشک برای انجام کم درد و بدون دردسر بوتاکس نقش مهمی خواهد داشت.


همانطور که گفته شد در صورت تزریق دوز کنترل شده از بوتاکس با توجه به میزان کم آن، عوارض شدیدی را در این روش شاهد نخواهیم بود. اگر بخواهیم به طور کلی در خصوص عوارض تزریق بوتاکس پیشانی صحبت کنیم می توان به مواردی همچون تورم، قرمزی، کبودی و همچنین التهاب محل تزریق اشاره کرد که البته این عوارض طبیعی می باشند و در مدت زمان کوتاهی از بین خواهد رفت. عوارض دیگری همچون سردرد و تهوع ممکن است پس از تزریق بوتاکس ایجاد شود که به طور معمول طی گذشت ساعت های اولیه پس از تزریق از بین خواهد رفت. ممکن است کسانی که نسبت به بوتاکس حساسیت بیشتری داشته باشند، مدت زمان بیشتری عوارض مذکور را تجربه نمایند.


عوارض نادر دیگری همچون افتادگی پلک و پیشانی و ایجاد دو بینی و مشکلات بینایی وجود دارد که ممکن است برای برخی افراد به وجود بیاید. تمامی مشکلات گفته شده نهایتا تا 6 هفته پس از تزریق بوتاکس از بین خواهد رفت.

 مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس پیشانی


مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس پیشانی

اگرچه تزریق بوتاکس پیشانی نیاز به مراقبت های خاص ندارد اما بهتر است موارد اشاره شده برای حصول نتیجه بهتر رعایت گردد:

1.برای شستشوی ناحیه تزریق از آب ولرم استفاده نمایید و تا 3 این کار را تکرار نمایید.

2.در صورت خشک شدن پوست می توانید از سرم های اسید هیالورونیک استفاده نمایید.

3.کلیه درمان های پوستی از قبیل ماساژ، فیشال و... را به مدت 14 روز پس از تزریق بوتاکس پیشانی متوقف نمایید.

4.عدم مصرف دخانیات، الکل و یا مسکن تا یک هفته پس از تزریق

5.عدم خاراندن و لمس محل تزریق به مدت 24 ساعت

6.پرهیز از فعالیت های ورزشی پر فشار طی 24 ساعت پس از تزریق

7.جلوگیری از تعریق محل تزریق و قرارگیری در معرض گرما و نور خورشید به مدت یک روز


هزینه تزریق بوتاکس پیشانی چقدر است؟

برای محاسبه تزریق بوتاکس پیشانی به فاکتورهای مختلفی همچون تعداد واحد تزریقی ، برند بوتاکس، مهارت پزشک متخصص، نقاط مورد نیاز تزریق و... نیاز است که تمامی موارد اشاره شده باید محاسبه گردد. بنابراین اگر قصد اطلاع از هزینه تزریق بوتاکس پیشانی و یا سایر نواحی پوست را داشته باشید می توانید جهت مشاوره و تعیین وقت قبلی با کارشناسان ما در مجموعه تهران بیوتی سنتر در ارتباط باشید. در پایان مجددا به این نکته باید اشاره کرد که تزریق بوتاکس پیشانی یا سایر نقاط بدن نیازمند مهارت و تخصص پزشک زیبایی می باشد و باید توسط کلینیک های معتبر انجام گیرد.